بک لینک -
سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
ثبت نام بازی انفجار
sibbet90
سایت سیب بت
ورود به سایت بازی انفجار
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
 شرکت حسابداری,موسسه حسابداری,خدمات حسابداری شرکت حسابداری,موسسه حسابداری,خدمات حسابداری .

شرکت حسابداری,موسسه حسابداری,خدمات حسابداری

قوانین مالیاتی اعم از جرائم و بخشودگی


 
مراحل قانونی رسیدگی به پرونده های مالیاتی
مراجع اداری
قطعا مودیان مالیاتی این حق را دارند که به میزان مالیات تشخیص داده شده توسط مقامات مالیاتی اعتراض کنند به این نحو که مؤدی ظرف سی روز پس از ابلاغ برگ تشخیص می‌تواند به مندرجات برگ تشخیص اعتراض نماید.

در مرحله اول برای تسریع رسیدگی به پرونده های مالیاتی، اعتراض به صورت اداری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و طبق مقررات ماده 238 قانون مالیاتهای مستقیم، در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ میشود، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد میتواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ شخصاً یا توسط وکیل تام‌الاختیار خود ( کارمند حقوق بگیر و یا وکیل قانونی )  به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک کتباً تقاضای رسیدگی مجدد نماید.

مسئول مالیات باید در دفتر مربوطه درخواست مودی را ثبت نماید و ظرف مهلتی که نباید بیش از سی روز از تاریخ ثبت درخواست مودی می باشد به موضوع رسیدگی کند. به این صورت که اگر مدارک و اسناد ابراز شده را برای رد مندرجات برگ تشخیص کافی بداند آن را رد کند و مراتب را در ظهر برگ تشخیص درج و امضا نماید.

ودر صورتی که مسئول مربوط تشخیص دهد مدارک و اسناد موجود تاثیر بر تعدیل درآمد دارد و تشخیص او مورد قبول مودی قرار گیر مراتب ظهر برگ تشخیص منعکس و به امضاء مسئول و مودی خواهد رسید همچنین سازمان امور مالیاتی کشور میتواند بنا به درخواست ادارات کل امور مالیاتی توافق با مودی موضوع این ماده را موقتا به رئیس گروه مالیاتی واگذار نماید. درواقع میتوان گفت قانون گذار برای جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی و اتلاف وقت و تاخیر در پرداخت مالیات از وارد شدن پرونده های مالیاتی در جریان حل اختلاف به روش شبه قضایی جلوگیر میکند و در صورتی که اختلاف بین مودی و دستگاه مالیاتی حل گردیده باشد برگ قطعی مالیات صادر و مودی موظف به پرداخت مالیات میباشد.

اما اگر مدارک و اسناد ابرازی مودی مورد قبول مسئول مربوطه در اداره امور مالیاتی قرار نگیرد و توافقی هم حاصل نشود باید در ظهر برگ تشخیص منعکس شود و پرونده های مالیاتی را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف ارجاع نماید .

هیأت حل اختلاف مالیاتی بدوی
امروزه برای حل و فصل اختلاف های پرونده های مالیاتی هیاتی تشکیل شده است به نام هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی که برای تسریع در رسیدگی، اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از طولانی شدن دادرسی میباشد و  هم از طرفی این هیات به صورت تخصصی به موضاعات مالیاتی رسیگی میکند در واقع رسیدگی به کلیه اختلافات مالیاتی به جز مواردی که قانون برای آن مرجع دیگری پیش بینی کرده است به عهده هیات حل اختلاف مالیاتی میباشد.

 

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران، مشاور مالی،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، مشاوره مالیاتی، دفاع مالیاتی،  مشاوره مدیریت مالی،حسابداری شرکتها، حسابداری شرکتها تهران


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی، خدمات حسابداری، خدمات مالی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۴:۴۴ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

مراحل قانونی رسیدگی به پرونده های مالیاتی


 
مراحل قانونی رسیدگی به پرونده های مالیاتی
مراجع اداری
قطعا مودیان مالیاتی این حق را دارند که به میزان مالیات تشخیص داده شده توسط مقامات مالیاتی اعتراض کنند به این نحو که مؤدی ظرف سی روز پس از ابلاغ برگ تشخیص می‌تواند به مندرجات برگ تشخیص اعتراض نماید.

در مرحله اول برای تسریع رسیدگی به پرونده های مالیاتی، اعتراض به صورت اداری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و طبق مقررات ماده 238 قانون مالیاتهای مستقیم، در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ میشود، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد میتواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ شخصاً یا توسط وکیل تام‌الاختیار خود ( کارمند حقوق بگیر و یا وکیل قانونی )  به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک کتباً تقاضای رسیدگی مجدد نماید.

مسئول مالیات باید در دفتر مربوطه درخواست مودی را ثبت نماید و ظرف مهلتی که نباید بیش از سی روز از تاریخ ثبت درخواست مودی می باشد به موضوع رسیدگی کند. به این صورت که اگر مدارک و اسناد ابراز شده را برای رد مندرجات برگ تشخیص کافی بداند آن را رد کند و مراتب را در ظهر برگ تشخیص درج و امضا نماید.

ودر صورتی که مسئول مربوط تشخیص دهد مدارک و اسناد موجود تاثیر بر تعدیل درآمد دارد و تشخیص او مورد قبول مودی قرار گیر مراتب ظهر برگ تشخیص منعکس و به امضاء مسئول و مودی خواهد رسید همچنین سازمان امور مالیاتی کشور میتواند بنا به درخواست ادارات کل امور مالیاتی توافق با مودی موضوع این ماده را موقتا به رئیس گروه مالیاتی واگذار نماید. درواقع میتوان گفت قانون گذار برای جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی و اتلاف وقت و تاخیر در پرداخت مالیات از وارد شدن پرونده های مالیاتی در جریان حل اختلاف به روش شبه قضایی جلوگیر میکند و در صورتی که اختلاف بین مودی و دستگاه مالیاتی حل گردیده باشد برگ قطعی مالیات صادر و مودی موظف به پرداخت مالیات میباشد.

اما اگر مدارک و اسناد ابرازی مودی مورد قبول مسئول مربوطه در اداره امور مالیاتی قرار نگیرد و توافقی هم حاصل نشود باید در ظهر برگ تشخیص منعکس شود و پرونده های مالیاتی را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف ارجاع نماید .

هیأت حل اختلاف مالیاتی بدوی
امروزه برای حل و فصل اختلاف های پرونده های مالیاتی هیاتی تشکیل شده است به نام هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی که برای تسریع در رسیدگی، اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از طولانی شدن دادرسی میباشد و  هم از طرفی این هیات به صورت تخصصی به موضاعات مالیاتی رسیگی میکند در واقع رسیدگی به کلیه اختلافات مالیاتی به جز مواردی که قانون برای آن مرجع دیگری پیش بینی کرده است به عهده هیات حل اختلاف مالیاتی میباشد.

 

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران، مشاور مالی،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، مشاوره مالیاتی، دفاع مالیاتی،  مشاوره مدیریت مالی،حسابداری شرکتها، حسابداری شرکتها تهران


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی، خدمات حسابداری، خدمات مالی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۳:۵۲ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

حسابداری شرکت خدماتی


 
حسابداری شرکت خدماتی
در هر صنف کاری فعالیت های اقتصادی به صورت مختلف میباشد و این اختلاف فعالیت ها باعث شده نحوه حسابداریآنها که توسط شرکت حسابداری صورت میگیرد نیز مختلف باشد. فعالیت اقتصادی، نحوه مدیریت، طریقه نگهداری اطلاعات مالی در شرکت خدماتی توسط  شرکت حسابداری نیز متفاوت خواهد بود.

حسابداری شرکت خدماتی
حسابداری شرکت خدماتی نسبت به حسابداری شرکت های تولیدی و بازرگانی متفاوت خواهد بود چرا که در شرکت خدماتی مواد اولیه ای خریداری نمی شود و فقط هزینه هایی برای خرید وسایل مورد نیاز که برای خدمات در جهت کسب درامد و سود و همچنین ایجاد بدهی ، افزایش سرمایه ، خرید دارایی ،انجام میپذیرد. از جمله شرکت های خدماتی میتوان به موسسه های اموزشی، شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی اشاره کرد.

مهمترین ثبت سند حسابداری در شرکت خدماتی که توسط  شرکت حسابداری زده میشود:

بانک / حسابهای دریافتی

                   درامد حاصل از خدمات

در حال حاضر به دلیل بیشتر شدن فعالیت ها نیاز به نیروی ماهر در زمینه خدمات بیشتر شده ، بنابراین فعالیت در زمینه حسابداری برای شرکت های خدماتی افزایش یافته که باعث شده نقش حسابدار در روند کاری شرکت خدماتی بسیار مهم شود.

روند حسابداری برای شرکت خدماتی که بوسیله شرکت حسابداری صورت میگیرد به شرح زیر است :
جمع آوری اسناد و مدارک
منظور از اسناد و مدارک که شرکت حسابداری جمع آوری می کنند رسیدهای پرداختی بانکی و فاکتورها است که در شرکت های خدماتی به قراردادهایی که قرار به ارائه آنها میباشند و یا رسیدهایی که بابت انجام خدمات و یا ساعات انجام کار بابت خدمات میباشد.

تجزیه و تحلیل اسناد و مدارک
شرکت حسابداری محاسباتی را در مورد اسناد و قراردادهای کار انحام میدهد که ایا روش ارائه خدمات یکی است یا خیر .

سند حسابداری
شرکت حسابداری بعد از تجزیه و تحلیل موارد باید آنها را بصورت یک سند در سیستم حسابداری وارد نماید .

اسنادی که  شرکت خدمات حسابداری برای یک شرکت خدماتی وارد سیستم حسابداری میکند بیشتر بصورت زیر خواهد بود.

ثبت ارائه خدمات به صورت نقد ونسیه :

                              بانک / حسابهای دریافتنی    ****

                                                                           درآمد حاصل از خدمات               ****

                             ( بابت ثبت ارائه خدمات به صورت نقد ونسیه)

دفتر روزنامه
شرکت حسابداری دفتر روزنامه را از روی سند حسابداری و دقیقا مثل آن را بصورت خلاصه ماهانه اسناد در دفاتر قانونی ثبت مینماید.

دفتر کل
شرکت حسابداری مانده های هر حساب بصورت ریز هر حساب به دفتر کل منتقل میکند.

دفترمعین
شرکت حسابداری پس از وارد کردن حساب ها در دفتر کل باید هر کدام از حسابها که ریز دارند به صورت جزئی به دفتر معین که از دفاتر قانونی اجباری نیست و فقط بر حسب نیاز شرکت است وارد مینماید.

مانده گیری از حسابهای دفتر کل
شرکت حسابداری مانده گیری از حساب دفتر کل رادر پایان سال مالی انجام خواهد داد.

تراز آزمایشی
شرکت حسابداری بعد از اینکه مانده گیری از حساب های دفتر کل را انجام داد همه حساب هارادر تراز آزمایشی دو ستونی درج خواهد کرد.

اصلاح حسابها
شرکت حسابداری در پایان دوره های مالی و بعد از اینکه ترازآزمایشی راایجاد کرد، اصلاحاتی رادر  دفاتر قانونی صورت میدهد که این اصلاحات میتواند شامل:استهلاک دارایی های ثابت و یا ذخیره مطالبات مشکوک الوصول ، هزینه های بیمه و اجاره و یا … که ممکن است شرکت حسابداری فراموش کرده باشد انجام میدهد.

ترازآزمایشی اصلاح شده
شرکت خدمات حسابداری پس از اصلاحاتی که انجام داد در تراز آزمایشی که درست کرده تمامی اصلاحاتی را که انجام داده است را درج مینماید که به تراز آزمایشی اصلاح شده معروف است.

صورت سود وزیان 
 صورت سود و زیانی که  شرکت خدمات حسابداری ارائه میدهد نشان دهنده نتیجه فعالیت آن شرکت است . که این صورت در واحد های مختلف متفاوت خواهد بود این سود و زیان در شرکت خدماتی بصورت زیر است :

درآمد حاصل از ارایه خدمات – هزینه خدمات ارایه شده = سود یا زیان ناویژه – مالیات پرداختی = سود / زیان ویژه

صورت سرمایه :
شرکت حسابداری برای محاسبه صورت حساب سرمایه ابتدا سرمایه اولیه و در صورت داشتن سرمایه گذاری مجدد و برداشت ها راکم کرده و در اخر سود و یا زیان در طی سال مالی اضافه و یا کسر خواهد کرد تا سرمایه پایان دوره مشخص شود . صورت های حساب سرمایه در همه نوع فعالیت اقتصادی به یک روش محاسبه میشود.

ترازنامه
شرکت حسابداری در ترازنامه دارایی ها رادر یک سمت ودر سمت دیگر  جمع بدهی ها و سرمایه راقید مینماید که باید بر اساس معادله حسابداری مقادیر انها یکی باشد.

بستن حسابهای موقت
شرکت ها دارای دو نوع حساب هستند که شامل دائم و موقت است حساب موقت به نسبت نوع فعالیت شرکت متفاوت خواهد بود. شرکت خدمات حسابداری در انتهای سال حساب های موقت رابه خلاصه سود و زیان میبندد. هزینه ها نیزاز جمله حساب های موقت به شمار میروند. شایان ذکر است قبل از اینکه حساب های موقت بسته شود باید لیستی از آنها در تراز اختتامیه درج شود .

 

بستن حسابهای دائمی
شرکت خدمات حسابداری ابتدا حساب های موقت را بسته و پس از ان حساب های دائم صورت میگیرد حساب های دائمی شامل دارایی ها ، بدهی ها ، و سرمایه هستند.

تراز افتتاحی در سال مالی جدید
شرکت حسابداری  ابتدا لیستی از حساب های دائمی را در حسابی تحت عنوان تراز افتتاحیه تهیه کرده و سپس حساب های دائمی را در سال مالی جدید افتتاح میکنیم.

افتتاح حسابهای دائمی درسال مالی جدید
شرکت حسابداری همه حسابهای دائمی را(دارایی بدهی سرمایه)با حساب ترازافتتاحی  افتتاح مینماید.

 

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی،  مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی، خدمات حسابداری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۴۶:۵۹ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

پیمانکاری بعد از مناقصه وتاثیر شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در روند حسابداری


 
پیمانکاری بعد از مناقصه وتاثیر شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در روند حسابداری
علت اهمیت حسن انجام کار
برای جلوگیری از خطا و کوتاهی در اجرای پیمان و همان طور برای اینکه پیمانکار از لحاظه قانونی متعهد به انجام پیمان خود باشد کارفرما از پیمانکار ضمانت حسن انجام کار تحویل میگیرد این ضمانت نامه خیلی مهم میباشد  و شرکت حسابداری یا خدمات مالیاتی همچنین موسسه حسابداری در زمان انجام کار مالی شرکت های پیمانکاری وجود آنرا چک میکنند زیرا درصد پرداخت آن و همچنین آزادسازی آن در حین محاسبات حسابداری مهم میباشد.

توجه داشته باشید برا آن که کار به صورت قانونی پیش برود ودر روند کار هیچ یک از طرفین فعالیت را رها نکند ودر پی آن ضررو زیان به اموال عمومی و یا خصوصی وارد نشود بین طرفین قراردادی بسته میود و شرایط کار در آن به صورت دقیق و کامل قید میگردد لازم به توضیح است که شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری در زمانی که میخواهد حسابداری پیمانکاری را آغاز نمایند و فعالیت های مالی را به ثبت برسانند قرارداد پیمانکاری را چک کرده و تحویل میگیرند.

بعد از مرحله مناقصه زمانی که بعد جلسات عقد قرارداد صورت میگیرد ضمانت نامه ای که از پیمانکار برای شرکت در مناقصه گرفته شده است باطل میشود زیرا قرارداد منعقد شده ازنظرقانونی کفایت میکند.

با توجه به قرار داد منعقد شده پیمانکار وظیفه دارد در زمان تعیین شده کار را به کارفرما تحویل نماید و در صورتی که تهعد صورت گرفته انجام نشود با توجه به خسارت از قبل پیش بینی شده پیمانکار موظف به پرداخت خسارت میباشد.

علت وجود صورت وضعیت
پیمانکار در حین انجام فعالیت خود باید گزارشی جامع و کامل از مراحل انجام کار و همچنین از هزینه ها و مواد و مصالح موجود و مصرف شده برای کارفرما تهیه نماید که به این گزارش ها صورت وضعیت گفته میشود و همچنین طبق این صورت وضعیت ها کارفرما در طی اجرای پروژه مبالغی به پیمانکار پرداخت مینماید لازم به ذکر است که اگر فعالیت مالی و مالیاتی شرکت های پیمانکاری توسط شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری صورت میگیرد صورت وضعیت های تهیه شده توسط پیمانکار باید به شرکت حسابداری تحویل داده شود زیرا صورت وضعیت ها هم مانند حسن انجام کار برای محاسبات مالی توسط شرکت حسابداری یا موسسه حسابدری مهم میباشد .

رعایت مالیات موضوع ماده ۷۶
۵/۵ درصد قرارداد های پیمانکار به صورت علی الحساب و در دو بخش ۴ درصد و ۱/۵ درصد از قراداد پیمانکار کسر می گردد . ۴ درصد اول به صورت مالیات مقطوع کسر شده و ۱/۵ دصد بقیه هم به عنوان پیش پرداخت مالیات در نظر گرفته میشود و از حساب پیمانکار کسر و به حساب دولت ریخته میشود.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری , شرکت حسابداری تهران, شرکت حسابداری در تهران, موسسه حسابداری,موسسه حسابداری در تهران, خدمات حسابداری, خدمات حسابداری تهران, خدمات مالیاتی,


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی، خدمات حسابداری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۴۶:۰۲ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

رویکرد های تازه ای از حسابداری مدیریت و نقش شرکت حسابداری / موسسه حسابداری

رویکرد های تازه ای از حسابداری مدیریت و نقش شرکت حسابداری / موسسه حسابداری
ازعوامل مهمی که امروزه میتواند عامل موفقیت و یا شکست یک سازمان دانست  نیروهای آن سازمان است. شاید در روزگاران گذشته این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار نبوده اما در حال حاضر سازمان ها برای بقای خود با توجه به تغییرات کنونی باید سازمان های تغییراتی داشته باشند. لازم به توضیح است علت مهم بودن منابع انسانی نسبت به دیگر منابع سازمانی این میباشد که منابع انسانی قابلیت هایی همچون یادگیری، تغییر پذری، خلاقیت و … دارامیباشد که با مدیریت صحیح میتوان باعث بقا طولانی سازمان شد. اهمیت سیستم حسابداری نوین و مدیریت صحیح منابع انسانی به این دلیل میباشد که بخش عمده هزینه ها شامل هزینه عملیاتی میباشد این طور میتوان گفت که در حال حاضر برخلاف گذشته که سازمان ها دارایی های فیزیکی اهمیت داشته است الان نیروهای انسانی مهم میباشند یعنی اقتصاد مبتنی بر دانش و سرمایه انسانی قابل اهمیت میباشد. مانند شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری که ارائه دهنده خدمات حسابداری می باشند، نیروها سرمایه اصلی شرکت حسابداری به شمار می آیند و هرچقدر نیرو ها و کارشناس ها تجربه و دانش بالایی داشته باشد آن شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتواند قوی تر عمل کند در شرکت های دیگر هم به همین ترتیب میباشد.

به نظام مدیریتی فراگیر که فعالیت های اصلی مدیران به روشی منطقی هموار سازی میکند به نحوی که دستیابی  اثربخش و کارآمدی برای رسیدن به هدف های فردی و سازمانی را دارا میباشد مدیریت بر مبنای هدف گفته میشود. باتوجه به  استفاده بالا از مدیریت بر مبنای هدف، کماکان نظر یکسانی بر معنای آن وجود ندارد. برخی  مدیریت بر مبنای هدف را یک روش ارزشیابی، تعدادی به آن روش انگیزشی میگویند و برخی، آن  را ابزار برنامه‌ریزی و نظارت می‌دانند.

 فرایند
ما میتوانیم برای ترکیب اهداف فردی و سازمانی از مدیریت و برنامه‌ریزی بر مبنای هدف بهره ببریم این فرآیند براین عقیده استوار است که میتوان تأثیر مثبتی بر عملکرد کارکنان با  همکاری و مشارکت بین رئیس و کارکنان گذاشت یعنی درواقع با  تبدیل اهداف کلی به اهداف فردی، فکر اصلی این روش، این است که تدوین و پذیرش طرفینی تمامی اهداف، تعهد قوی‌تری را در کارکنان ایجاد می­کند؛ تا اینکه سرپرست، یک جانبه هدف‌گذاری کرده، آنها را به زیردستان تحمیل کند.

مراحل
مراحل برنامه‌ریزی این نظام بر اساس هدف و نتیجه عبارتند از:

1-  تعیین رسالت و ماموریت ها

2-  مشخص کردن نتایج مورد انتظار

3-  تعریف شاخص های ارزیابی

4-  تعریف هدف های عملیاتی

5-  تنظیم برنامه های عملیاتی

6-  طراحی سیستم کنترل عملیات

 

 

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی، خدمات حسابداری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۱:۴۲ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

ادغام و اکتساب و ارزش گذاری شرکت ها

 ادغام و اکتساب و ارزش گذاری شرکت ها
ادغام و اکتساب (M&A) چیست و نحوه های مختلف آن چگونه هستند؟
ادغام و اکتساب ها معاملاتی هستند که در آنها مالکیت شرکت و دیگر بنگاههای کسب و کار منتقل یا ترکیب می شوند.این روش (Merger and Acquisition (M&A)) به عنوان جنبه ای از مدیریت راهبردی در جهت رشد، کوچک و چابک شدن، افزایش سهم و قدرت در بازار، رقابتی شدن، داشتن سبد کالا و یا سرویس وسیعتر و یا بهبود شرایط اقتصادی شرکت ها به کار گرفته می شود.

ادغام (Merger) به معاملاتی گفته می شوند که در آن دو شرکت و یا بیشتر ترکیب شده و شرکت جدیدی شکل می گیرد که این شرکت بهره وری بالاتر، سایز بازار بیشتر و یا هر دوی آنها را دارد.

 

اکتساب (Acquisition) به معاملاتی گفته می شود که در آن شرکت خریدار Acquirer شرکت دیگری را که اصطلاحا به آن شرکت هدف Target Company گفته میشود کسب می کند.

 

بازار ادغام و اکتساب ها در ایران به دلیل نداشتن زیر ساخت ها و نا آشنا بودن با فواید و مدل های اجرایی آن حجم مبادلات بسیار کمی دارد، اما 4.7 تریلیون دلار حجم مبادلات M&A در سال 2015 نشان از اهمیت آن در بازارهای بین المللی دارد.

شرکت مشاورین تهران و شرکا با داشتن مهارت و سابقه در این زمینه تخصصی آماده ارائه مشاوره در همه زمینه های M & A  از قبیل زیر می باشد.

Horizontal Mergers

Vertical Mergers

Market-Extension Mergers

Product-Extension Mergers

Conglomeration

نکات مهم در مراحل کاری ادغام و اکتساب ها
نا آشنایی با فواید آن و نحوه اجرایی آن از جمله دلایلی است که بسیاری از شرکتها و موسسات تمایل به ادغام با شرکتی دیگر و یا اکتساب ندارند. به طور مثال می توان به نحوه حاکمیت شرکتی بعد از اقدام و نحوه ارزش گذاری شرکت ها اشاره نمود. از نکات مهم در هنگام ادغام و اکتساب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نحوه حاکمیتی شرکت بعد از ادغام و یا اکتساب
نحوه پرداخت. وجه نقد، سهام و یا هر دوی آنها
نحوه ارزش گذاری شرکت
جنبه حقوقی.  از جمله مدل قرارداد، زمان بندی و بندهای قرارداد، قراردادهای گذشته شرکت با مشتری و یا تامین کننده ها، مالیات و یا سایر مسائل حقوقی
اخذ مدارک و تائیدیه های لازم از سازمانهای مربوطه
تیم ما با داشتن تسلط به تمامی مراحل ادغام و اکتساب آماده ارائه مشاوره در این زمینه به مشتریان خود می باشد.

نحوه ارزش گذاری شرکتها (Firm Valuation)
 

برای ارزش گذاری شرکتها از روش های گوناگونی می توان استفاده کرد که هر کدام مزیتی نسبت به دیگری دارد که به طور مثال می توان به سرعت محاسبه در روش Multiple Valuation method  و یا دقت و انعطاف پذیری محاسبه در روش (Discounted Cash Flow (DCF اشاره نمود.

استفاده از هر کدام از این روش ها بستگی به عوامل مختلف از جمله مدل شرکت، عمر شرکت، رشد آن، صنعت مذکور و سایر عوامل دارد. ولی در بیشتر موارد ترکییبی از این روش ها استفاده کرد. بعضی از این روش ها در زیر ذکر شده است:

که می توان به بهره گیری از روشهای زیر اشاره کرد:

(Discounted Cash Flow (DCF

(Adjusted Present Value Method (APV

(Net Asset Valuation (NAV

Comparable Company Analysis or Multiple Valuation Method

تیم ما جزء معدود متخصصین حاضر در ایران در زمینه ارزش گذاری شرکتها (Firm Valuation) با بروزترین روشهای حال حاضر دنیا می باشد.

http://tehcp.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۰:۱۹ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

شاخص اساسی عملکرد KPI

شاخص اساسی عملکرد KPI
شاخص اساسی عملکرد یا همان (Key Performance Indicator (KPI پارامتر قابل اندازه گیری است که جهت سنجش عملکرد بخشی از سازمان، کل سازمان و یا یک پروژه مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت ها از این KPI ها برای ارزیابی موفقیت خود در دستیابی به اهداف استفاده می کنند.

برای انتخاب یک شاخص اساسی عملکرد مناسب، متغییرهای زیادی تاثیرگذارند که مهمترین آنها صنعت مورد فعالیت و دپارتمانی که از این شاخص ها استفاده می کنند میباشد. هر بخشی از شرکت از شاخص متفاوتی جهت اندازه گیری موفقیت آن بخش در رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده می کند.

به طور مثال شاخص هایی از قبیل (Economic Value Added(EVA و یا (Internal Rate of Return(IRR در بخش مالی شرکت ها برای ارزیابی اقتصادی پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرند. و شاخص هایی ار قبیل Brand Awareness Percentage و یا غیر مجاز می باشدt per Converted Lead در بخش بازاریابی شرکت جهت ارزیابی عملکرد استفاده میشوند.

همچنین در صنایع مختلف این شاخص ها متفاوتتند. به طور نمونه شاخص Average Order Value (میانگین ارزش سفارش) در صنعت E-Commerce و شاخص Seat Occupancy Rate (درصد اشغال صندلی) در صنعت هواپیمایی از شاخص های اساسی عملکرد به شمار می آیند.

تخصص ما
انتخاب و محاسبه KPI مناسب جهت ارزیابی عملکرد بخش به بخش و کلی سازمان نیازمند داشتن تجربه و مهارت در این زمینه می باشد تا شرکت بتواند با تعریف این شاخص ها از پیشرفت و یا ضعف های کار خود باخبر شود.

مشاورین تهران و شرکا با داشتن تیمی مجرب و با سابقه فعالیت در شرکت های بین المللی مفتخر به ارائه سرویس ارزیابی، تعریف و اندازه گیری شاخص های اساسی عملکرد شرکتها می باشد. و ما به خود می بالیم که توانسته ایم با ارائه این سرویس شرکت های بسیاری را متحول کنیم.

شما می توانید با برقراری ارتباط با مشاورین تهران و شرکا از مشاوره رایگان متخصصین ما برخوردار شوید.


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی، خدمات حسابداری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۸:۲۳ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

حسابداری پیمانکاری و نحوه ارائه خدمات شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری

حسابداری پیمانکاری و نحوه ارائه خدمات شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری:
از آنجا که حسابداری شرکت های پیمانکاری از نوع خاصی از حسابداری میباشد انجام این حسابداری توسط نیرو های با دانش بالا و تجربه کافی الزامی میباشد زیرا این حسابداری براساس اطلاعات و داده های خاصی که مرتبط با قرارداد های پیمانکاری انجام میشود بنابراین با توجه به این موضوع شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری که تشکیل شده از نیروها ی مجرب میباشد میتوانند گزینه مناسبی برای انجام حسابداری شرکت های ی پیمانکاری باشد.

در ادامه مطلب علت اهمیت شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری در انجام حسابداری پیمانکاری و همین طور با نحوه تنظیم قرارداد ها و تعاریف خاص این نوع از حسابداری آشنا خواهید شد.
به اسناد و مدارکی  که طبق شرایط معینی از طرف کارفرما به پیمانکار تحویل داده میشود و مبنای حقوقی و تمامی کارهای حسابداری است  پیمان میگویند.

به شخص حقیقی یا حقوقی که قسمتی از فعالیت خود را یا تمامی امور مربوط به کار خود طی شرایط معینی به پیمانکار واگذار میکند  کارفرما میگویند.

به شخص حقیقی یا حقوقی که قسمتی ویا تمامی امور مربوط به یک پروژه را طی شرایط معینی به دست میگیرد پیمانکار میگویند.

که پیمانکار یا کارفرما میتوانند برای پیش بردن بهتر فعالیت ها حسابداری فعالیت های مالی و مالیاتی خود را به شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری واگذار کنند.

قراردادهای پیمانکاری:
قرار داده های پیمانکاری به 5 دسته تقسیم میشوند که هرکدام از آن ها شامل قوانین مخصوص خود میباشند و اجرای آن ها  شیوه خاصی را دارا است.

1) قرارداد بر اساس واحد بها : در این نوع قراردادهر قسمت کاری دارای مبلغ معینی میباشد و اجرای دقبق موضوع قرار داد الزامی میباشد.

2) قراداد مقطوع : این فرم از قرارداد به این نحو است که از شروع کارمبلغی مقطوع در قرارداد قید میشود که پیمانکار باید در ازای آن مبلغ کار را به پایان برساند و اجرا کند.

3) قراداد امانی : این قرار داد به این شکل است که یک مبلغ دریافتی ثابت برای پیمانکار وجود دارد بدین معنی که  کارفرما یک قسمت از مبلغ مجاز در قرارداد را به پیمانکار پرداخت میکند و در طی انجام کار هم مبلغی ثابت پرداخت می نماید.

 .

4)قراداد بر اساس مواد لازم و دستمزد : شیوه این قرار داد به این شکل است که مبلغی بر طبق قیمت مواد و دستمزد وجود دارد و عهده گرفتن کار توسط پیمانکار در ازای پرداخت مبلغ مواد لازم برای کار و دستمزد تعیین شده میباشد.

5) قراداد مدیریت اجرا : در این حالت از قرارداد کارفرما موظف به  تهیه مواد اولیه ، تجهیزات ، وسایل مورد نیاز و نیروی انسانی بر می باشد و از دیگر مسئولیت های کارفرما دریافت حق الزحمه مقطوع نیز برای مدیریت اجرای طرح میباشد.

انواع قرار داد های ذکر شده در کار حسابداری پیمانکاری بسیار مهم است زیرا هرکدام از قرارداد ها دارای مفادی میباشد که تاثیر بر روند حسابداری پیمانکاری میگذارد که میتوان گفت  در شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری تحلیل این قراردادها و یدست آوردن اطلاعات  لازم از آن برای فرایند حسابداری پیمانکاری به راحتی صورت میگیرد.

مناقصه ها و نحوه گرفتن کار توسط پیمانکاران :
پیمانکاران اصولا پروژه های کاری را از طریق مختلف در دست میگیرن:

1) از طریق مناقصه عمومی : در این فرم  کارفرما در نشریات کثیر النتشار آگهی مناقصه را به چاپ میرساند  تا به اطلاع همه متقاضیان برسد تا در ادامه  با دین آگهی تمام پیمانکاران واجد شرایط اقدامات لازم را انجام دهند.

2) از طرق مناقصه محدود : در این حالت بر خلاف مناقصه عمومی  آگهی عمومی داده نمیشود بلکه به تعدای از پیمانکارانی که شرایط  لازم  برای دریافت کار رادارند دعوت نامه داده میشود و طی جلسه ای تصمیم گیری نهایی انجام  میشود.

3) ترک تشریفات مناقصه : در این روش هم مانند مناقصه محدود  مناقصه عمومی برگزار نمی شود به دلیل تشخیص کارفرما و مشکلاتی که وجود دارد و کار به صورت  شرایط خاص به پیمانکار مشخصی تحویل داده میشود . نکته ای که در این نوع از  مناقصه وجود دادر این است که ترک مناقصه باید با تایید یک هیئت سه نفره از مقامات مسئول صورت گیرد  و در همه شرایط قابل اجرا نبوده و راه حل آخر می باشد.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۷:۱۱ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

پیمانکاری بعد از مناقصه وتاثیر شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در روند حسابداری

پیمانکاری بعد از مناقصه وتاثیر شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در روند حسابداری
علت اهمیت حسن انجام کار
برای جلوگیری از خطا و کوتاهی در اجرای پیمان و همان طور برای اینکه پیمانکار از لحاظه قانونی متعهد به انجام پیمان خود باشد کارفرما از پیمانکار ضمانت حسن انجام کار تحویل میگیرد این ضمانت نامه خیلی مهم میباشد  و شرکت حسابداری یا خدمات مالیاتی همچنین موسسه حسابداری در زمان انجام کار مالی شرکت های پیمانکاری وجود آنرا چک میکنند زیرا درصد پرداخت آن و همچنین آزادسازی آن در حین محاسبات حسابداری مهم میباشد.

توجه داشته باشید برا آن که کار به صورت قانونی پیش برود ودر روند کار هیچ یک از طرفین فعالیت را رها نکند ودر پی آن ضررو زیان به اموال عمومی و یا خصوصی وارد نشود بین طرفین قراردادی بسته میود و شرایط کار در آن به صورت دقیق و کامل قید میگردد لازم به توضیح است که شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری در زمانی که میخواهد حسابداری پیمانکاری را آغاز نمایند و فعالیت های مالی را به ثبت برسانند قرارداد پیمانکاری را چک کرده و تحویل میگیرند.

بعد از مرحله مناقصه زمانی که بعد جلسات عقد قرارداد صورت میگیرد ضمانت نامه ای که از پیمانکار برای شرکت در مناقصه گرفته شده است باطل میشود زیرا قرارداد منعقد شده ازنظرقانونی کفایت میکند.

با توجه به قرار داد منعقد شده پیمانکار وظیفه دارد در زمان تعیین شده کار را به کارفرما تحویل نماید و در صورتی که تهعد صورت گرفته انجام نشود با توجه به خسارت از قبل پیش بینی شده پیمانکار موظف به پرداخت خسارت میباشد.

علت وجود صورت وضعیت
پیمانکار در حین انجام فعالیت خود باید گزارشی جامع و کامل از مراحل انجام کار و همچنین از هزینه ها و مواد و مصالح موجود و مصرف شده برای کارفرما تهیه نماید که به این گزارش ها صورت وضعیت گفته میشود و همچنین طبق این صورت وضعیت ها کارفرما در طی اجرای پروژه مبالغی به پیمانکار پرداخت مینماید لازم به ذکر است که اگر فعالیت مالی و مالیاتی شرکت های پیمانکاری توسط شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری صورت میگیرد صورت وضعیت های تهیه شده توسط پیمانکار باید به شرکت حسابداری تحویل داده شود زیرا صورت وضعیت ها هم مانند حسن انجام کار برای محاسبات مالی توسط شرکت حسابداری یا موسسه حسابدری مهم میباشد .

رعایت مالیات موضوع ماده ۷۶
۵/۵ درصد قرارداد های پیمانکار به صورت علی الحساب و در دو بخش ۴ درصد و ۱/۵ درصد از قراداد پیمانکار کسر می گردد . ۴ درصد اول به صورت مالیات مقطوع کسر شده و ۱/۵ دصد بقیه هم به عنوان پیش پرداخت مالیات در نظر گرفته میشود و از حساب پیمانکار کسر و به حساب دولت ریخته میشود.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری , شرکت حسابداری تهران, شرکت حسابداری در تهران, موسسه حسابداری,موسسه حسابداری در تهران, خدمات حسابداری, خدمات حسابداری تهران, خدمات مالیاتی,


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۶:۱۹ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)

موضوعات مهم شرکت پیمانکاری و راهکارای شرکت حسابداری / موسسه حسابداری

موضوعات مهم شرکت پیمانکاری و راهکارایشرکت حسابداری / موسسه حسابداری :
در حسابداری پیمانکاری ثبت هزینه های ساخت ، شناسایی ، تخصیص وهمین طور محاسبه درآمد حاصل از پیمان و سود وزیان نحوه و زمان شناسایی متفاوت و مهم میباشد. به دلیل اینکه فعالیت های پیمانکاری با یکدیگر متفاوت است در نهایت نحوه شناسایی هزینه ها متفاوت میشود . حسابداری که برای شناسایی هزینه ها در پروژه های پیمانکاری مورد استفاده قرار میگیرد حسابداری صنعتی میباشد اما این روش حسابداری تنها فقط برای هزینه های پروژه مورد استفاده قرار میگیرد ولی برای درآمدها و سود و زیان پروژه از حسابداری مالی استفاده میشود علت استفاده از دو حسابداری مختلف این میباشد که درآمد و سود وزیان با هزینه ارتباطی ندارند . شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری به دلیل تسلط کامل بروی 2 روش حسابداری میتوانند شناسایی های دقیق و بدون نقصی داشته باشند.

حسابداری پیمان ها به دودسته حسابداری پیمان های بلند مدت و حسابداری پیمان های کوتاه مدت تقسیم میشود :
پیمان هایی که بیشتر از یک سال باشد جزوه پیمان های بلند مدت میباشد که شامل پیش دریافت پیمان ، مبلغ دریافتی بابت روند فعالیت های انجام شده ، علی الحساب دریافتی و سایر دریافت ها میباشد . و البته گاهی اوقات

والبته در مواردی پیمان های بلند مدت به علت وسعت وابعاد مختلف به صورت چند پیمان جداگانه در نظر گرفته میشود این جداگانه بودن پیمان ها شرایط ویژه ای را هم به دنبال خواهد داشت به عنوان مثال میتوان برا ی هر بخش قیمت جداگانه ای در نظر گرفت و یا قسمتی از آن را انجام ندهند و یا حتی مذاکره برا ی هر قسمتی جداگانه باشد

با بررسی مختصری میتوان به این نکته مهم پی برد که حسابداری شرکت های پیمانکاری انواع مختلفی دارد و جزییات و پیچیدگی های خاص خود را دارا میباشد لذا  تنها یک حسابدار قادر به رسیدگی و انجام فعالیت های حسابدای آن نمیباشد و شاید کارفرما مجبور شود برای هر قسمت از فعالیت ها که انواع مختلفی دارد مثله ساختمانی و راه سازی جدول سازی ، پل سازی و… حسابداری استخدام نماید این کار عملا برای کارفرما ممکن نیست پس چه بهتر که شرکت های پیمانکاری فعالیات های مالی و مالیاتی خود را به شرکت حسابداری ، موسسه حسابداری  بسپارند تا درآنجا تمامی امور مربوط حسابداری پیمانکاری انجام شود و همین طور با مراجعه به شرکت حسابداری در کنار گرفتن خدمات مالی میتوانند مشاوره های دقبق و مرتبط با فعالیت های خود دریافت کنند .

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی
 
 تماس با ما
 
 
برخی از خدمات ما
حسابداری کسب و کارها
اعزام حسابدار
مشاوره و دفاع مالیاتی
اظهارنامه عملکرد
مالیات بر ارزش افزوده
مشاوره مدیریت مالی
برنامه ریزی بودجه بندی و پیش بینی
ادغام و اکتساب وارزش گذاری شرکتها
مشاوره مدیریت و استراتژی
مطالعات بازار
 http://tehcp.com/


برچسب: شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات مالیاتی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۵:۲۶ توسط:شرکت حسابداری موضوع: نظرات (0)